Meer informatie over classes.

Opdracht 1

Instantieer een object een class

Specificaties

  • Instantieer een object van de class Dog met de naam Bruno.

Verwachte output

The name of the dog is: Bruno

Nu jij

Dog myDog = new ________;
 
Console.WriteLine($"The name of the dog is: {myDog.Name}");
class Dog
{
    public string Name { get; set; }
    public Dog(string name)
    {
        Name = name;
    }
}

Opdracht 2 Meerdere objecten

Instantieer meerdere objecten van dezelfde class

Specificaties

  • Instantieer een Car met een rode kleur
  • Instantieer een tweede Car met een groene kleur.

Verwachte output

Car 1 is red
Car 2 is green

Nu jij

Car car1 = new ________;
Car car2 = ________;
 
Console.WriteLine($"Car 1 is: {car1.Color}");
Console.WriteLine($"Car 2 is: {car2.Color}");
 
class Car
{
    public string Color { get; set; }
    public Car(string color)
    {
        Color = color;
    }
}

Opdracht 3 wijzigen property

Wijzig een property van een object.

Specificaties

  • Wijzig de status van de batterij naar Full

Verwachte output

The battery is : Full

Nu jij

Battery battery1 = new Battery("Empty");
 
________ = "Full";
 
Console.WriteLine($"The battery is : {battery1.Status}");
class Battery
{
    public string Status{ get; set; }
    public Battery(string status)
    {
        Status = status;
    }
}

Opdracht 4 definieer een class

Maak zelf een class die voldoet aan de specificatie.

Specificaties

  • De class heet Book
  • De class heeft een eigenschap genaamd Title

Verwachte output

The title of this book is The Hobbit.

Nu jij

Book tolkienBook = new Book("The Hobbit");
 
Console.WriteLine($"The title of this book is {tolkienBook.Title}");
 
//the Book class
________
{
    ________
    
}