Meer informatie over constructor overloading

Opdracht 1

Voeg een tweede constructor toe aan de class

Specificaties

  • De tweede constructor moet als paremeter een string color en een int bottleCount hebben
  • In de tweede constructor moeten de properties van d class gezet worden op de waarden uit de parameters

Verwachte output

Crate1 is blue and holds 24 bottles
Crate2 is red and holds 6 bottles

Nu jij

using System;
 
Crate crate1 = new Crate("blue");
Crate crate2 = new Crate("red", 6);
 
Console.WriteLine($"Crate1 is {crate1.Color} and holds {crate1.BottleCount} bottles");
Console.WriteLine($"Crate2 is {crate2.Color} and holds {crate2.BottleCount} bottles");
 
class Crate
{
    public string Color;
    public int BottleCount;
 
    //constructor with one parameter
    public Crate(string color)
    {
        Color = color;
        BottleCount = 24;
    }
 
    //constructor with two parameters
    ________
}

Opdracht 2

Voeg twee constructors toe aan de class

Specificaties

  • Beide nieuwe constructors moeten in minimaal dezelfde parameters hebben als de voorgaande
  • De tweede constructor moet als extra parameter een string brand hebben
  • De derde constructor moet als extra parameter ook nog string color hebben.

Verwachte output

Car1 is a Black Mercedes with licenseplate RL-95-NX.
Car2 is a Black Volkswagen with licenseplate 12-BJ-JK.
Car1 is a Grey Skoda with licenseplate 85-SL-GL.

Nu jij

using System;
 
Car car1 = new Car("RL-95-NX");
Car car2 = new Car("12-BJ-JK","Volkswagen");
Car car3 = new Car("85-SL-GL", "Skoda", "Grey");
 
Console.WriteLine($"Car1 is a {car1.Color} {car1.Brand} with licenseplate {car1.LicensePlate}.");
Console.WriteLine($"Car2 is a {car2.Color} {car2.Brand} with licenseplate {car2.LicensePlate}.");
Console.WriteLine($"Car1 is a {car3.Color} {car3.Brand} with licenseplate {car3.LicensePlate}.");
 
class Car
{
    public string LicensePlate { get; set; }
    public string Brand { get; set; }
    public string Color { get; set; }
 
    //constructor with one parameter
    public Car(string licensePlate)
    {
        LicensePlate = licensePlate;
        Brand = "Mercedes";
        Color = "Black";
 
    }
 
    //constructor with two parameters
    ________
 
    //constructor with three parameters
    ________
}

Opdracht 3

Voeg twee constructors toe aan de class

Specificaties

  • De eerste constructor moet als enige parameter de waarde voor de IsOn property mee krijgen
  • De tweede constructor moet als enige paramter de waarde voor de Name property meekrijgen

Verwachte output

Lamp: Desk Lamp, Is On: False  
Lamp: Unnamed Lamp, Is On: True

Nu jij

using System;
 
class Lamp
{
    public bool IsOn { get; set; }
    public string Name { get; set; }
 
    // Constructor 1: Accepts a string (lamp name)
    ________
 
    // Constructor 2: Accepts a boolean (lamp state)
    ________
 
    public void DisplayInfo()
    {
        Console.WriteLine($"Lamp: {Name}, Is On: {IsOn}");
    }
}
 
class Program
{
    static void Main()
    {
        // Using first constructor (string parameter)
        Lamp lamp1 = new Lamp("Desk Lamp");
        lamp1.DisplayInfo();
 
        // Using second constructor (bool parameter)
        Lamp lamp2 = new Lamp(true);
        lamp2.DisplayInfo();
    }
}